Descripció
Objectiu:
Conèixer les competències clau que hauria de tenir un Community Manager i les característiques del seu lloc de treball.
Dominar els principis del marketing online i les formes més efectives de difondre un missatge utilitzant els diversos canals online existents.
Aprendre a utilitzar de forma experimentada les principals plataformes de Social Media i aprendre a multiplicar els efectes utilitzant-les de forma coordinada.
Analitzar conversacions i opinions en les xarxes socials sobre productes o marques.
Dominar les tècniques per a la generació de reputació online positiva sobre una empresa, producte o servei.
Aprendre a monitorar la nostra marca i la competència mitjançant les xarxes socials.
Fomentar l'autoaprenentatge, ja que les eines utilitzades en aquest àmbit es troben en constant evolució d'una manera molt freqüent obligant al Community Manager a mantenir-se actualitzat.
Destinat:
Persones que tinguin interès en introduir-se en la gestió de les xarxes socials i a les funcions i responsibilitats desenvolupades pel Community Manager com a gestor i intermediari entre la comunitat online i l'organització que representa.
En el següent curs s'analitza en profunditat la figuar del Community Manager, el seu origen i la seva evolució fins a dia d'avui. A part de donar-se a coneixer les principals tasques i rols que ha de desenvolupar un Community Manager eficaç. S'estudia també les principals característiques de les comunitats virtuals i xarxes socials, així com els perfils d'usuaris que participen en elles. Finalment, s'aprofundeix sobre com gestionar els continguts que es generen a Internet.
No son necessaris coneixements previs.
Programa didàctic:
Unitat didàctica 1. Social media i Community Management
- Xarxes socials i comunitats
- Fixar els objectius d'un projecte online: Acquisition, engagement, conversion, fidelitzation.
- La figura del Community Manager: funcions i responsabilitats
- Com dinamitzar comunitats online
- Com treballar els continguts en social media
Unitat didàctica 2. Estratègia i creació del Pla de Social Media
- La publicitat contextual
- Publicitat en buscadors i SEO
- Publicitat en blogs i RSS
- Publicitat display en xarxes socials
- Publicitat geolocalitzada i segons hardware
Unitat didàctica 3. Facebook
- Característiques principals
- Fanpages a Facebook: Com gestionar-les? Com fer-les créixer?
- Engagement. Com aconseguir engagement amb la comunitat?
- Pestanyes i aplicacions a Facebook
Unitat didàctica 4. Twitter
- Twitter. Característiques principals
- Llenguatge específic de Twitter
- Com augmentar el nombre de followers
Unitat didàctica 5. Pinterest, Google +, Linkedin, imatge social i vídeo marketing
- Pinterest, la plataforma visual
- Google +. Característiques principals
- Linkedin. Característiques principals
- Gestionar els contactes a Linkedin
- Com elaborar i optimitzar un CV a Linkedin (com millorar un extracte amb paraules clau)
- Imatge social: Instagram, Flikr. Pinterest (la plataforma visual per a e-commerce)
- Principis del videomarketing. YouTube, Vimeo i Vine
Unitat didàctica 6. Eines del Community Manager
- HootSuite i TweetDeck
- Isuu, Slideshare i Prezi: compartir presentacions i PDF
- Disseny de newsletter i e-mailing
Observacions
Curs bonificable a travès del crèdit de formació de l'empresa